Ca multe alte orase din Romania, si Braila sufera la capitolul strazi si nu ne referim doar la stradutele si ulitele din cartierele marginase, care au fost pietruite acum 50 de ani si asa au ramas pina in zilele noastre, cu diferenta ca acum sint mai pline de gropi decit pe vremea lui Gheorghiu Dej. Mai sint inca si artere rutiere principale, din zona centrala, care au nevoie de reparatii capitale si care au parte, de ani de zile, doar de plombari asfaltice. Este cazul strazii Grivita, de exemplu. Sau a bulevardului Dorobanti care, desi ar avea capacitatea de a prelua un trafic rutier foarte intens, este ocolit de soferi, pentru ca nu e in intregime asfaltat, iar portiunile pietruite sint pline de denivelari. Sint, de asemenea, tronsoane din strazile Plevnei, Rahova, Stefan cel Mare care nu au fost reparate de decenii. Trebuie sa recunoastem, insa, ca arterele cele mai intens circulate - Calea Galati si Calea Calarasi nu le ridica probleme deosebite soferilor si ca, in ultimul an, Primaria a inceput citeva proiecte de reabilitare temeinica a unor strazi care nu au mai beneficiat de foarte mult timp de reparatii. Este cazul strazii Frumoasei, care se afla intr-o stare jalnica, sau a bulevardului Independentei, ce a fost inclus intr-un program amplu, ce prevede refacerea fundatiei si turnarea de covor asfaltic. Nu e mai putin adevarat ca, in ceea ce priveste Independentei, firma dimboviteana careia i s-a incredintat contractul, in valoare de 12 miliarde de lei vechi, a intirziat foarte mult lucrarile reusind sa termine treaba doar pe jumatate. Intentia Primariei de reabilitare a strazilor exista, insa, si acest lucru este vizibil. Astfel, pentru prima data in foarte multi ani, in 2005 s-au refacut fundatii pe 12 tronsoane de strazi, ce insumeaza 7 kilometri. Au beneficiat de aceasta operatiune strazi ca Plevna, Independentei, Rahova, Verdun sau Pisc. S-au turnat covoar