Interesele de partid, care se resimt tot mai mult la nivelul administratiei publice a municipiului Timisoara, par sa fi transformat orasul de pe Bega intr-un santier fara margini. Firmele cu "spate" edilitar au demarat, simultan, zeci de lucrari de constructie pe majoritatea strazilor cu trafic intens, bulversand atat transportul in comun, cat si circulatia autoturismelor si a pietonilor.
Una dintre lucrarile de anvergura prin care s-a blocat, practic, cea mai importanta cale de legatura dintre vestul si centrul orasului este cea de reabilitare a podului Traian, care traverseaza canalul Bega in zona Pietei Maria.
Construit in 1916, podul vechi de aproape 90 de ani se afla intr-o stare avansata de degradare din cauza traficului greu, motiv pentru care edilii locali au decis ca se impun reparatii majore.
Defectele ascunse - motiv de "umflare" a devizului de reparatii
Contractul de reabilitare semnat de Primarie cu firma "Constructii Feroviare" SA Timisoara a fost parafat in luna mai 2005, la o valoare de aproximativ 1.950.000 lei noi, si se prevedea o durata de executie de doar cinci luni.
Desi termenul de predare a lucrarii a fost depasit de mai mult timp, santierul se afla tot in stadiul incipient, nefiind intrevazute solutii rapide pentru finalizarea reabilitarii.
Inchiderea podului continua sa provoace ambuteiaje infernale la orele de varf, mai ales in zona podurilor Mihai Viteazu si Michelangelo.
Asaltat de critici din partea timisorenilor care erau nevoiti sa ocoleasca cativa kilometri pentru a ajunge in centrul orasului, primarul Gheorghe Ciuhandu a anuntat, la o luna de la declansarea lucrarilor, ca va cere sprijinul Armatei pentru realizarea unui pod de pontoane peste Bega, in acea zona, pentru a fluid