Potrivit declaratiilor facute de Maricel Gherca, directorul Regiei Autonome de Transport Public (RATP), gradul mediu de ocupare a autobuzelor MAZ, pe fiecare cursa, este de 80 la suta pe traseul 41 (Copou - CUG II) si de numai 45 - 50 la suta pe traseul 30 ( Canta - Baza 3). Maricel Gherca a mai spus ca nu se poate cuantifica exact nivelul incasarilor de pe autobuzele noi, deoarece, in afara de cei care cumpara bilete in autobuz, mai sunt si cei care au bilete cu doua calatorii sau seturi de zece bilete, cumparate de la tonete. In plus, mai sunt si cei 20 mii de ieseni care beneficiaza de gratuitate pe mijloacele de transport public. In cadrul sedintei de Consiliu Local de ieri, primarul Gheorghe Nichita a declarat ca singura modalitate prin care se poate eficientiza activitatea RATP este aceea de a inlatura pirateria firmelor de maxi-taxi. "Am luat deja o decizie ca la nivelul municipiului Iasi sa se termine cu pirateria celor care au companii de maxi-taxi. Sunt destule motive pentru rezilierea contractelor de concesiune, astfel incat operatorii privati sa mearga pe cursele rapide, asa cum a fost aprobat prin programul de transport. In caz contrar, se vor inregistra in continuare fluctuatii ale nivelului de venituri la RATP", a spus Gheorghe Nichita.
Cristian MATASA
Potrivit declaratiilor facute de Maricel Gherca, directorul Regiei Autonome de Transport Public (RATP), gradul mediu de ocupare a autobuzelor MAZ, pe fiecare cursa, este de 80 la suta pe traseul 41 (Copou - CUG II) si de numai 45 - 50 la suta pe traseul 30 ( Canta - Baza 3). Maricel Gherca a mai spus ca nu se poate cuantifica exact nivelul incasarilor de pe autobuzele noi, deoarece, in afara de cei care cumpara bilete in autobuz, mai sunt si cei care au bilete cu doua calatorii sau seturi de zece bilete, cumparate de la tonete. In plus, mai sunt si cei 20 mii de ieseni care beneficiaza