ANALIZA Utilizarea unui hit in spoturile TV poate costa peste 10.000 euro
Alegerea coloanei muzicale pentru o reclama nu este deloc o treaba simpla, asa cum pare la prima vedere, mai ales pentru cei care, vrajiti de muzica unui spot, o fredoneaza dimineata sub dus.
Tra-la-la, tra-la-la – este refrenul meu preferat pe care l-am auzit intr-o reclama TV si, daca autorul acestor randuri nu a luat-o inca razna, "tra-la-la" poate fi un bun inceput pentru un articol despre muzica din spoturile radio-TV!
Cat de relevanta este muzica din-tr-o reclama? "Exista pareri care ii acorda 50% credit pentru succesul unui clip. Rolul sau este, in primul rand, de a ajuta la transmiterea si fixarea emotionala a mesajului", afirma Razvan Capanescu, creative director Ogilvy&Mather. In opinia sa, muzica trebuie sa se potriveasca perfect conceptului si, mai mult, sa aduca plusvaloare produsului creativ.
Mihai Cojocaru, creative director Scala JWT, considera ca "rolul coloanei muzicale, ca si rolul spotului, este sa vanda. Doar ca muzica vinde mai subtil, la nivel emotional.
Ea creeaza atmosfera si e un generator de simpatie pentru marca." Florin Dumitrescu, deputy creative director adviser si textier pop-rock, declara: "Muzica poate sa transmita ceva despre personalitatea brandului sau un mesaj despre caracteristicile produsului.
Dar, de cele mai multe ori, muzica este un agent de comunicare subtila cu straturile mai ascunse ale personalitatii consumatorilor." Coloana muzicala nu este obligatorie in reclame. Spoturile mute sunt o optiune stilistica. Absenta muzicii poate fi un element de pozitionare a brandului fata de competitie.
Craita Coman, group creative director McCann Creative Services, este de parere ca nu in toate spoturile muzica este relevanta. "De exemplu, clipul Connex de Sfantul Valentin, unde muz