Reclama la TV va fi mai scumpa in acest an, iar posturile de nisa vor castiga in importanta
Pentru ca o reclama sa le fie vazuta de aproximativ 110.000 de telespectatori, clientii vor scoate din buzunar cu 30-50% mai mult decat anul trecut. Pretul variaza in functie de audienta si specificul posturilor de televiziune.
In ultimele luni ale anului, spatiile de publicitate ale posturilor TV au fost pline pana la refuz. Statiile au fost "sold-out", cum se spune in industria de media. O situatie care, afirma reprezentantii posturilor TV, se va repeta si in acest an, chiar daca pretul publicitatii va fi cu mult peste cel de anul trecut.
"Televiziunea a ramas, timp de ani buni, cel mai ieftin si mai eficient mediu. Ne dorim o crestere intre 40 si 50% pentru acest an. E posibil ca piata sa impinga preturile spre pragul de jos, dar vom fi mult mai atenti la diferentierile sezoniere, pe sloturi orare si pe tot ce inseamna programe premium.
De exemplu, pentru Divertis, un client trebuie sa plateasca mai mult decat in alta emisiune", explica Laurentiu Ionete, vicepresedinte marketing si vanzari la Antena 1. Explicatia cresterii: cererea depaseste oferta, spatiile publicitare fiind pline in ultimele luni ale anului trecut, iar pretul pentru ca un mesaj sa ajunga la o mie de cititori este inca mic (2-3 euro).
Prin urmare, un GRP (punct de audienta, care insumeaza circa 110.000 persoane) va fi mai scump.
Canalele MediaPro – ProTV, Acasa TV, ProCinema – vor creste tarifele cu aproximativ 50%. Zoe Erguvieanu, director vanzari Media Pro International, adauga la motive alinierea la preturile tarilor din jur si noile norme privind plasarea publicitatii la intervale de 45 de minute, fata de 20 de minute.
Splendid Media, regia care vinde spatiile publicitare ale postului public, estimeaza un cost mediu al pu