De opt ani se uita romanii, oficial, la telenovele. Postul lor, Acasa TV, un canal care a venit cu un concept nou pe piata si care a adus telenovelele sud-americane in Romania, a implinit ieri opt ani de existenta.
Pe parcursul timpului, grila de programe s-a diversificat, au fost lansate branduri noi ca „De 3x femeie" si „Povestiri adevarate", iar in 2004 a aparut prima telenovela romaneasca, „Numai iubirea".
Modelul celor de la Acasa a fost preluat si de alte televiziuni, care au lansat noi productii romanesti, „Secretul Mariei" (Antena 1), „Cuscrele" (National TV).
Televiziune „pentru inima"
Radu Paraschivescu, analist media, explica fenomenul si succesul acestui post: „Acasa TV a avut, pana la un punct, aceeasi retorica cu Ion Iliescu. Fostul presedinte si-a castigat electoratul cu sloganul „Dintre noi, pentru noi, pentru linistea noastra", pe cand postul lui Adrian Sarbu si-a cucerit publicul pe acordurile slagarului „Dintre noi, pentru noi, pentru inima noastra"".
Radu Paraschivescu merge mai departe cu aceasta comparatie, spunand ca, „atat Acasa TV, cat si Iliescu si-au recrutat admiratorii preponderent din populatia de sex femeiesc", vazand in postul Media Pro „un canal de televiziune sudat de canalul lacrimal al privitorului". Un lucru e cert: „Pe Acasa TV ori nu te uiti deloc, ori casti gura cate-o jumatate de zi", adauga Paraschivescu.
Telenovelele nu au prins numai la romani, ci in toata lumea. Analistul media Costi Rogozanu chiar vorbeste despre o prejudecata, „cum ca romanii au o relatie speciala cu telenovelele". De fapt, este o adevarata „miscare globala".
Mai mult, 2005 se pare ca a fost un an excelent pentru productiile autohtone. „Lumea a descoperit cu delicii faptul ca poti sa faci povesti siropoase cu specificul tarii in care traiesti", spune Rogozanu.
Acesta c