Studiile anuale relevă că tinerii au un mare apetit pentru meseriile legate de marketing şi publicitate, după cum a declarat, ieri, directorul executiv al Agenţiei Judeţene de Ocupare a Forţei Studiile anuale relevă că tinerii au un mare apetit pentru meseriile legate de marketing şi publicitate, după cum a declarat, ieri, directorul executiv al Agenţiei Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă (AJOFM) Cluj, Daniel Don. "Problema cea mare este că tinerii îşi aleg meseria pe care o vor face în viaţă bazându-se pe informaţii fragmentare şi pe ceea ce primesc prin intermediul media, nu pe o cunoaştere temeinică a domeniului" şi se orientează spre meseriile bine cotate pe piaţă, la un anumit moment, spune Daniel Don. Potrivit acestuia, în ultimii doi ani, cei mai mulţi tineri au vrut să se facă avocaţi sau ziarişti şi foarte puţini - ingineri. Cele mai râvnite joburi: agent de pază şi şofer Conform unui studiu realizat de Agenţie, în ultimii doi ani, în Cluj, cele mai cerute meserii au fost acelea de tâmplar, vânzător, agent de pază, şofer, contabil, operator pe calculator sau asistent medical. Pe de altă parte, judeţul este suprasaturat de absolvenţi de drept, profesori, sociologi, psihologi şi absolvenţi de filologie. Studiul a înregistrat şi o listă de meserii mai ciudate practicate în Cluj, printre care se numără cea de nămolar, călăfătuitor marangoz (lucrători în tratarea lemnului), ciontolitor, tranşator carne, valet, confecţioner fitile, opincar, hipnotizator, preparator ulei de copite, rodator-lepuitor (lucrători la maşini de polizat) etc. În România sunt recunoscute 3.600 de meserii, dar Clasificarea Ocupaţiilor se modifică în fiecare an, fiind înscrise noi denumiri. Cele mai dinamice domenii se prefigurează a fi piaţa financiară, zona fondurilor de investiţii, piaţa de retail, marketingul, zona industrială, leasingul imobiliar şi piaţa de IT.