•Timp de 15 luni, cu ajutorul a 600 mii Euro prin programul Phare 2003, echivalentul a 20 miliarde lei, reprezentantii invatamantului preuniversitar iesean, cei ai comunitatii locale si profesorii vor incerca sa-i convinga pe rromi sa-si trimita copiii la scoala
Aducerea copiilor si chiar a parintilor de etnie rroma la scoala, sprijinirea elevilor cu cerinte educative speciale, reducerea ratei esecului scolar si prevenirea abandonului sunt cateva dintre obiectivele propuse intr-unul dintre cele mai mari proiecte cu finantare europeana ce va fi desfasurat la Iasi. Timp de 15 luni, cu ajutorul a 600 mii de Euro - echivalentul a circa 20 miliarde lei - prin programul Phare 2003 reprezentantii invatamantului preuniversitar iesean, cei ai comunitatii locale si nu in ultimul rand profesorii vor incerca sa-i convinga pe rromi sa-si trimita copiii la scoala. De fapt, numarul beneficiarilor directi propusi in proiect se ridica la peste 6.000 de copii din noua unitati de invatamant, printre care amintim Scolile Nicolae Tonitza din municipiul Iasi, Zece Prajini, Scoala Zmeu, Zanea, Motca si Scoala Grajduri. Unitatile scolare au fost alese din zone cu multi rromi, numarul celor cuprinsi in proiect se ridica la o mie, peste 280 de elevi beneficiari au cerinte educative speciale, iar 400 de copii inregistreaza esec scolar. De asemenea, europenii au dat bani si pentru cel putin 373 de copii si tineri care au abandonat invatamantul obligatoriu sau care nu s-au scolarizat si au depasit cu mai mult de trei ani varsta clasei. "Noi am inceput deja sa popularizam acest proiect, iar pentru 'Scoala celei de-a doua sanse', unde pot veni si cei care au depasit varsta de scolarizare avem deja opt inscrisi, din care doi sunt soti si sotie, parintii ai copiilor de la scoala. Conform statisticilor, 90 la suta dintre mamele copiilor din Zanea nu stiu carte", a declarat ieri Mar