MIJLOC DE COMUNICARE Privit cu reticenta la inceput, mesajul scurt a devenit cel mai popular serviciu oferit de telefonia mobila, imediat dupa voce.
Au trecut 13 ani de la momentul in care a fost trimis cu succes primul mesaj scurt din lume. La short message service, pentru cunoscatori, sau mai simplu, SMS-ul, avem si noi, romanii, acces si acest lucru se intampla de cativa ani. Iulia Oancea, Manager Consumer VAS, la Connex Vodafone, comenteaza succesul inregistrat de acest serviciu in randul clientilor romani: "Utilizarea serviciilor SMS a crescut atat global, datorita cresterii numarului de utilizatori, cat si la nivel de client, ceea ce face din SMS un produs matur. Principalele atuuri ale mesajelor scrise sunt omniprezenta si simplitatea." Tot in opinia Iuliei Oancea, SMS-ul are alte trei puncte forte: discretia, neconventionalitatea si rapiditatea. "O data cu raspandirea telefoniei mobile, si SMS-ul cunoaste o adoptie sporita. In acelasi timp, pe masura ce numarul telefoanelor mobile creste in randul tinerilor, se observa o sporire a utilizarii SMS-ului, ca si mijloc de comunicare neconventionala", explica reprezentantul Connex Vodafone.
DEPENDENTI. Potrivit rezultatelor sondajului CURS, media SMS-urilor trimise de respondenti in noiembrie 2005 este de 18. Barbatii au trimis 20 de mesaje scurte, iar femeile, 16 mesaje scurte. Cine are dexteritate in manevrarea tastelor, cine a memorat pozitionarea literelor si a cifrelor la mobil? Credem pe cuvant analiza sociologilor si informam cititorul ca aceia care au varsta cuprinsa intre 18 si 30 de ani trimit aproape 32 de astfel de mesaje. Grupa "31-55" prefera sa apeleze la acest serviciu de 11 ori pe luna, iar categoria "56+", trimite 3 mesaje pe luna. Cei care s-au oprit inainte de liceu cu invatatul trimit 11 SMS/luna, cei care sunt absolventi de liceu trimit 24, iar cei cu studii peste liceu trimit 16 S