Angajatorii vor fi obligaţi ca, de la 1 septembrie 2006, să întocmească registrul general de evidenţă a salariaţilor în formă electronică, a decis guvernul, în şedinţa de săptămâna Angajatorii vor fi obligaţi ca, de la 1 septembrie 2006, să întocmească registrul general de evidenţă a salariaţilor în formă electronică, a decis guvernul, în şedinţa de săptămâna trecută. Sunt excluse de la această obligaţie misiunile diplomatice, oficiile consulare străine cu sediul în România, precum şi reprezentanţele din România ale persoanelor juridice străine, pentru perioadele în care contractele individuale de muncă încheiate cu cetăţenii români se înregistrează la Inspectoratul teritorial de muncă. Registrul se completează în ordinea angajării şi cuprinde numele, prenumele, CNP, data angajării, funcţia, tipul contractului individual de muncă, data şi temeiul încetării contractului individual de muncă etc. O altă reglementare vizează obligaţia angajatorului de a întocmi un dosar personal pentru fiecare din angajaţi. Dosarul cuprinde actele necesare angajării, contractul individual de muncă, actele adiţionale şi celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea şi încetarea contractelor individuale de muncă, precum şi orice alte documente care certifică legalitatea şi corectitudinea completărilor în registru. La solicitarea scrisă a salariatului, angajatorul este obligat să îi elibereze copii, certificate pentru conformitate cu originalul, ale documentelor existente în dosarul personal.
Contravenienţii riscă amenzi de până la 5.000 RON
Registrul electronic şi dosarele personale ale fiecărui salariat se vor păstra în condiţii care să asigure securitatea datelor şi menţinerea lor pe termen lung. Nerespectarea prevederilor legale de către angajatori, persoane fizice sau juridice, se sancţionează cu amenzi cuprinse între 2.000 RON şi 5.000 RON.