Campania restructurarii benzinariilor Petrom dupa sistemul full agency este meticuloasa, relativ indelungata si isi prefigureaza victimele pe care orice modernizare le face de obicei. Primele statii care vor adopta sistemul sunt cele de tip Petrom V, care au deja restaurante, magazine si locuri de joaca pentru copii.
Pana in prezent, circa 70 dintre cele 537 de statii de distributie aflate sub marca Petrom sunt deja administrate in sistem "full agency" (FA). Nu intra in calcul statiile cumparate de Petrom de la patronul OMV, care pastreaza marca acestuia. Statiile full agency sunt raspandite in diferite judete: Cluj, Constanta, Prahova, Baia Mare, Vrancea si in Bucuresti.
Lucrurile au mers mai repede decat s-au asteptat oficialii, pana la sfarsitul anului trecut fiind incheiate 51 de contracte cu noii administratori, desi in plan erau cel mult 20. Ritmul peste asteptari este datorat concurentei dintre candidati, dintre care multi nu au locuri de munca alternative in cazul esecului.
EFICIENTA. Conceptul de Full Agency (FA) presupune desemnarea unui partener (persoana fizica sau juridica), care va gestiona statia pentru si in numele Petrom, va angaja personalul statiei si va urma cu strictete regulile Petrom, contra unui comision. Sistemul acesta nu este decat o alta forma de externalizare, din care Petrom nu are decat de castigat. Plaseaza costurile administrarii statiilor pe umerii partenerilor si incaseaza profiturile.
Desi oficialii Petrom spun ca angajatii actuali ai statiilor isi vor continua activitatea, de la o asemenea campanie de restructurare sunt asteptate cresteri de eficienta si pe seama reducerii de personal. De aceea si emotiile benzinariilor cu care soferii iau contact la fiecare alimentare. In prima faza, s-au inscris peste 2.500 de candidati, din care doar o treime sunt inca angajati ai Petrom. Compania nu spune cati angajati