- Diverse - nr. 25 / 7 Februarie, 2006 La noi, dupa 1989, totul se vinde si se cumpara: cele mai neasteptate produse, dar si "marfuri" intelectuale (lucrari de licenta, de grad etc.), ba pana si placeri si "sentimente". Iar sufletul comertului _ asta o stie tot omul _ este reclama si publicitatea. Care publicitate este rentabila pentru toata lumea: pentru ofertanti, pentru cei aflati in cautarea de produse si servicii, pentru publicatiile in care apar aceste anunturi si articole publicitare ele reprezentand o sursa semnificativa de venituri, care poate sa asigure si independenta respectivelor publicatii in fata presiunilor financiare si/sau politice. Evident, responsabilitatea pentru continutul acestor anunturi revine in totalitate celor care le formuleaza. Si totusi… Un astfel de articol publicitar, aparut de cateva ori in cotidianul "Cuvantul liber" a avut darul sa ma socheze. Pana acum am auzit destule promisiuni de "minuni" cat priveste sanatatea trupului si a sufletului facute prin coloanele ziarelor de cele mai "exotice" ghicitoare si vindecatoare. Dar cand la astfel de practici oculte se inhama fete bisericesti, situatia nu devine numai hilara, ci suna a blasfemie, a tarare in noroi a Bisericii ca institutie si a luare in desert a numelui lui Dumnezeu! Nu poti decat sa te crucesti, sa-ti scuipi in san si sa spui: "Piei, drace!", atunci cand citesti randuri precum urmatoarele: "Maicutele Sofia si Alexandra, cu harul lasat de la Dumnezeu, vindeca de bolile sufletului, boli de piele, alcoolism, epilepsie, citesc si se roaga pentru aducerea sporului in casa si in afaceri, impreuneaza tineri care doresc sa-si intemeieze un camin, vindeca de ulcer, hepatita, ameteli etc. (...) Maicutele Sofia si Alexandra si preotul Iosif pot fi apelati la telefoanele (...)". Ca in orice reclama, se promite rezolvarea 100 % a cazurilor si multa seriozitate. Inca o data, ziarele