(Foto: )
"Aeroportul Iasi este international doar cu numele. Din punct de vedere al infrastructurii si al dotarilor, conform normelor europene in domeniu, acesta functioneaza la limita. Sa nu va mire daca intr-o zi autorizatiile de functionare vor fi retrase", a afirmat domnul Viorel Parvu directorul departamentului aeroporturi din cadrul "Search Corporation"
Recent, Casa Patrata din Iasi (cladire in care isi desfasoara activitatea reprezentantii Prefecturii si ai Consiliului Judetean) a gazduit specialisti in domeniul contructiilor aeronautice, parlamentari ieseni de toate culorile, precum si reprezentanti ai adiministratiei locale.
Toti au venit pentru a participa la prezentarea firmei "Search Corporation" privind studiul de prefezabilitate pentru modernizarea Aeroportului Iasi.
Seful de proiect, domnul Viorel Parvu si-a inceput expunerea astfel: "Aeroportul Iasi este international doar cu numele.
Asa l-ati denumit dumneavostra, insa din punct de vedere al infrastructurii si al dotarilor, conform normelor europene in domeniu, acesta functioneaza la limita. Sa nu va mire daca intr-o zi autorizatiile de functionare vor fi retrase".
Conform celor ararate de catre domnul Parvu, pentru ca Iasul sa aiba un aeroport cu adevarat international, ar trebui ca pista de aterizare sa fie mai lunga cu 1.000 de metri decat cea actuala si de trei ori mai rezistenta.
In ceea ce priveste dotarile, specialistii in constructii in domeniul aeronautic au aratat ca aeroportul trebuie sa fie dotat cu spatii de garare si reparare a aeronavelor, rezervoare de combustibil, garduri cu senzori, aparatura de navigatie de ultima generatie, o zona cargo care sa preia marfa si zboruri intercontinentale cu escala la Iasi.
Cum ar arata A