Poate fi descrisa ca o afacere fara moarte. Anual, serviciile de pompe funebre au o cifra de afaceri de peste 75 de milioane de euro.
Conducerea pe ultimul drum a unei persoane dragi ne costa minim 10 milioane de lei. "Anul trecut au fost inregistrate 271.678 de certificate de deces, din care 25.793 numai in Bucuresti", a spus Luncasu Silviu-Cristian, director general al Inspectoratului National pentru Evidenta Persoanelor (INEP) din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, comisar-sef de politie. Asta inseamna ca au decedat in medie 744 de oameni pe zi, ceea ce a insemnat incasari de 7,4 miliarde de lei vechi pentru serviciile funerare.
In ultimii ani s-a observat o tendinta de scadere a ratei mortalitatii. Cu toate acestea, clienti exista. "Aceasta afacere nu are moarte, pentru ca in fiecare zi oamenii se nasc, traiesc si, in final, mor, si sunt inmormantati", a explicat Anton Neagoe, patronul salonului de pompe funebre Antony. Desi moartea este un eveniment nefericit, pentru firmele care ofera obiecte si servicii de pompe funebre, decesul unei persoane aduce profit. Mai mult, in aceasta afacere clientii (rudele decedatului) vin singuri, nu trebuie sa ii caute cineva.
PRETURI. Pentru a-si arata afectiunea fata de persoana trecuta in nefiinta, cei ramasi in viata cauta sa-i ofere un grad ridicat de "confort" acestuia pe lumea cealalta. Astfel, pretul unui sicriu variaza de la 2 milioane de lei la 3.000 de euro, in functie de materialul din care este confectionat, de tara de provenienta, de locul de unde este achizitionat, de materialele folosite pentru captuseala etc. "Un sicriu din lemn de brad costa 2 milioane de lei, iar unul de import poate ajunge la 2.600 de euro", a explicat Anton Neagoe. De regula, firmele de pompe funebre de pe piata ofera "pachete". Un pachet include constatarea decesului de catre un medic, imbalsamare, sicriu din