Incredibil: unul dintre cele mai lipsite de credibilitate personaje publice a pus pe picioare cel mai credibil post TV privat. Putini au, in Romania, o imagine mai proasta decit Sorin Ovidiu Vintu. La cererea CNA televiziunile au fost puse sa-si dezvaluie actionarii, mergindu-se de data aceasta pina la persoane fizice: ocazie pentru media din audio-vizual, dar nu numai, sa-si arunce o privire introspectiva, iar pentru noi prilej pentru o trecere in revista a principalelor instrumente de influentare a comportamentelor politice si sociale.
Asadar, sa incepem cu Realitatea TV. Postul a pornit de la ambitia unui personaj cu apetente publice, a carui principala afacere era si a ramas salubrizarea Bucurestiului. Ideea nu a fost rea. Pe piata media din Romania nu exista la acea data o televiziune orientata exclusiv catre difuzarea stirilor. Mai mult, standardele in ceea ce inseamna stiri erau intr-o continua scadere valorica. Realitatea TV s-a impus pe un segment de piata in care nu avea concurenta, dar pentru o buna bucata de timp a stagnat si s-a observat chiar un mic regres. La un moment dat, postul si-a anuntat relansarea si de atunci s-a impus cu adevarat pe piata media. Intimplator, dar mai degraba nu, aflam astazi ca momentul a coincis cu preluarea postului de catre SOV. Cert este ca, daca SOV a avut o agenda ascunsa, aceasta nu a fost vizibila la Realitatea TV si, cu atit mai putin acum, nu poate fi demonstrata. Postul si-a asumat si mentinut standarde inalte si s-a detasat la capitolul profesionalism, impunind chiar si concurentilor cel putin propriile standarde.
Vestea ca SOV se afla in spatele Realitatii TV (pentru unii mai informati doar o confirmare) readuce in prim-plan comunicarea Presedintelui cu privire la legitimitatea publica a celor care controleaza presa. Numele lui Vintu se leaga de prea multe „furaciuni“ nationale pentru a n