Aeroportul International Mihail Kogalniceanu(Foto: )
„Replica de Constanta" a dezvaluit in exclusivitate intentia grupului de firme UTI de a proiecta sistemul de securitate a Aeroportului International „Mihail Kogalniceanu".
Planurile UTI faceau parte dintr-o adevarata campanie de „cucerire" a marilor obiective strategice din Constanta, dupa ce incheiasera contracte mai mult sau mai putin controversate cu CNE Cernavoda si Administratia Porturilor Constanta (ultimul, subiectul unui imens scandal de presa).
Urmare a dezvaluirilor noastre, se pare ca cei de la Ministerul Transporturilor s-au gandit mai bine, iar UTI a anuntat, dintr-odata, ca renunta la contractul incheiat cu Aeroportul Kogalniceanu.
In acest moment, proiectarea sistemului de securitate a aeroportului a cazut in grija Institutului National de Cercetare – Dezvoltare in Constructii si Economia Constructiilor (INCERC), structura care apartine Ministerului Transporturilor.
Nu putem sti daca exista vreo legatura intre interesul major al armatei si serviciilor secrete americane in zona Kogalniceanu si retragerea controversatului UTI de pe aeroport. Cert este ca armatele NATO incep sa se simta ca la ele acasa in Constanta, iar Romania a devenit un punct de maxima importanta strategica pentru Alianta Nord-Atlantica.
Dezvaluirile recente ale presedintelui Traian Basescu, potrivit carora baza aeriana de la Kogalniceanu primeste de ani de zile avioane militare americane, printre care, fara doar si poate existau si aparate ale CIA sau altor servicii secrete, au fost confirmate pentru „Replica" de catre Corneliu Balan, directorul Aeroportului International „Mihail Kogalniceanu".
Potrivit oficialului, la fiecare patru zile Constanta este vi