Până la 1 septembrie 2006, toate companiile care au drept de semnătură electronică sunt obligate să depună la Camera de Muncă, registrul angajaţilor în format electronic. Măsura a fost cerută de instituţiile bancare, iar Ministerul Muncii s-a hotărât să oblige toţi angajatorii, indiferent dacă au 2 sau 1.000 de angajaţi.
Pentru angajatori există două soluţii: ori stau lunar cu discheta în faţa birourilor de la Camera de Muncă, fie trimit registrul on-line. Cel mai mult vor avea de suferit asociaţiile familiale şi mici angajatori care trebuie să plătească o taxă de 200 de euro pentru a obţine o semnătură electronică. Aceştia vor fi în continuare nevoiţi să îşi predea la Camera de Muncă registrul angajaţilor pe dischetă. IMM-urile din Târgu Mureş nu vor avea de suferit prea mult, deoarece ele oricum îşi predau registrul în format electronic. Reprezentanţii din cadrul Camerei de Muncă Mureş spun că decizia este un pas important pentru eliminarea birocraţiei şi va aduce beneficii importante pe termen lung. Cel mai important este faptul că se poate ţine o evidenţă clară a forţei de muncă din România.
" Pe noi nu ne afectează deloc această decizie, ci chiar suntem încântaţi ca cineva încearcă să reducă birocraţia", Alexandru Dub, director Caro-Comp
"Şi până acum tot în format electronic am realizat registrul angajaţilor, aşa că pentru noi nu este o piedică această decizie a Ministerului Muncii", Sebastian T., director Quintel Impex
(V.Z.)
Până la 1 septembrie 2006, toate companiile care au drept de semnătură electronică sunt obligate să depună la Camera de Muncă, registrul angajaţilor în format electronic. Măsura a fost cerută de instituţiile bancare, iar Ministerul Muncii s-a hotărât să oblige toţi angajatorii, indiferent dacă au 2 sau 1.000 de angajaţi.
Pentru angajatori există două soluţii: ori stau lunar cu discheta în faţa birouril