"Băgău", "Letopizdeţ", "69", "Romanul românesc pervers", "Fişa de înregistrare": cărţi necenzurate, cu verb abrupt, subversiv, dar şi... autentic? Tinerii scriitori români contemporani "Băgău", "Letopizdeţ", "69", "Romanul românesc pervers", "Fişa de înregistrare": cărţi necenzurate, cu verb abrupt, subversiv, dar şi... autentic? Tinerii scriitori români contemporani şi-au articulat un vocabular care îi înfioară pe cititorii fideli scrierilor de cenaclu literar. Cărţile noii generaţii caută pulsul esenţial al societăţii. Semnalele dinspre mase schiţează în volumele autorilor profilul eroului actual.
El este un individ zdruncinat de frustrări, devorat de patima fulgurantă a banului, veşnic în căutare de plăceri sexuale şi manipulat de propria logoree vulgară. Acestea sunt noile teme-trenduri ale literaturii clipei. Ioana Bradea, Ioana Băeţică, Alexandru Vakulovski, Kiki Vasilescu şi Ionuţ Chiva au luat în obraz pumni de critici, au fost îmbrânciţi moral pe forumuri de discuţie on-line şi stau, încă, în picioare. Paradoxal, romanul Ioanei Bradea, "Băgău", a primit premiul pentru debut al Uniunii Scriitorilor şi Premiul României Literare, personajul, o studentă ardeleancă în Bucureşti şi "muncitoare" la o linie erotică fiind pe placul multor exegeţi. "Titlul are conotaţie sexuală, recunosc, l-am auzit în cartierele din Bucureşti. Am vrut să fie un titlu şocant, dar nu din raţiuni de marketing, ci pentru că, pur şi simplu, exprimă realitatea a ceea ce am vrut să transmit", declara, la lansarea cărţii, Ioana Bradea. În acelaşi timp, Asociaţia Editorilor din România a nominalizat "Letopizdeţ" la premiul "Cea mai frumoasă carte" a anului 2004, iar Ionuţ Chiva a fost premiat pentru debut de către Asociaţia Scriitorilor. Acuzaţi că înnobilează pornografia, angrenând în ecuaţia propoziţiei descrieri de poziţii sexuale greu verosimile, arătaţi cu degetul sau ostracizaţi l