Industria producatoare de automobile trece prin zile negre, cel putin pentru angajati. Mai multi producatori de automobile au raportat scaderi ale profiturilor in anul precedent, managerii acestor companii anuntand ample planuri de restructurare in vederea scaderii costurilor. Chiar si producatorii care inregistreaza rezultate peste asteptari au in vedere disponibilizari masive in perioada urmatoare.
Cel mai mare producator de automobile din Europa, Volkswagen, a anuntat astazi noi concedieri in randul angajatilor. Planul de restructurare al companiei prevede disponibilizarea a 20 000 de angajati, aplicarea sa urmand sa fie pusa in practica pana in 2009, informeaza BBCNews. Acest anunt vine in urma unor indelungate negocieri intre conducerea companiei si liderii sindicali, la un moment dat conducerea Volkswagen amenintand chiar cu transferarea productiei in Portugalia.
Cu toate acestea, rezultatele financiare preliminare prezentate de companie sunt bune, reusuind sa depaseasca estimarile analistilor. Volkswagen a anuntat 1,1 miliarde de euro profit in 2005, incasarile din vanzari ridicandu-se la 95,3 miliarde de euro.
Ford + GM = 60 000
Marii producatori mondiali de automobile trebuie sa faca fata dificultatilor financiare, provocate de cresterea costurilor de productie, de competitia tot mai acerba de pe piata si de costurile de promovare ridicate.
Tactica preferata de reducere a costurilor ramane disponibilizarea angajatilor. Astfel, la finele anului trecut, General Motors a anuntat ca va disponibiliza 30 000 de persoane in America de Nord si ca va inchide o serie de fabrici, in incercarea de a salva 2,5 miliarde de dolari anual. Si Ford Motor se confrunta cu o inrautatire a problemelor financiare si va renunta la 30.000 de salariati in urmatorii trei ani, ceea ce va reprezenta o reducere cu aproximativ 20% a fortei de munca din