- Diverse - nr. 29 / 13 Februarie, 2006 Sub acest generic, la Gimnaziul de Stat "Tudor Vladimirescu" din Targu-Mures, imbinandu-se utilul cu placutul, s-a desfasurat activitatea de evaluare pentru continutul informational al Programei scolare de biologie a semestrului I. Au participat 53 de elevi de la Scoala Generala nr. 7, Gimnaziul "Dacia", Gimnaziul "Europa", Gimnaziul de Stat "Tudor Vladimirescu". S-au creat situatii in care elevii sa se manifeste liber, fara sa se limiteze doar la detectarea punctelor "tari". Itemii propusi spre rezolvare au permis o evaluare a cunostintelor dobandite intr-un context nou pentru echipajele intrate in concurs. S-a dovedit ca atat munca individuala, cat si cea in grup sunt formatoare pentru elevi, in atmosfera emotionala a competitiei, dublata de amenajarea laboratorului de biologie cu mijloace de invatamant din dotarea scolii gazda, specifice unitatii de invatare evaluate, completata de pliante si o expozitie de mape. Seturile de itemi s-au regasit in fisele de lucru ale concurentilor, moderatorilor competitiei _ elevii Iulia Andrea Codau si Cristian Codau, dar si ale comisiei de jurizare, formata din elevii Alexandra Roxana Bucur, Oana Adina Cotaru, Andreea Cristina Todea, care s-au dovedit a fi pentru cateva ore "profesori". Completarea fiselor a presupus o munca de creatie personala, urmarindu-se astfel randamentul intalnirii. Chiar daca raspunsurile au fost scurte, elevii au comparat, au facut asociatii intre cunostintele din manual si alte surse de informatii, sinteze, descoperind solutii prin efort personal, organizat si sustinut. Astfel, s-a urmarit si formarea unor atitudini la elevi, dezvoltarea spiritului de observatie si a gandirii creatoare.Prilej de intalnire, provocare pentru a intra in competitie, dar si dorinta de a fi recompensati, de a li se recunoste preocuparile, pentru cateva ore, echipajele formate din el