- Social - nr. 29 / 13 Februarie, 2006 Printre ultimele privatizari facute pe fuga de guvernul PSD, in decembrie 2004, s-a numarat si Mesageria CFR, vanduta societatii "Monalisa Investiments" (patronata de 4 frati arabi), cu doar 7,3 miliarde de lei vechi, adica putin peste jumatate din valoarea unui vagon nou, Mesageria avand atunci in patrimoniu 114 vagoane, evaluate la cate 12 miliarde de lei fiecare. Ratiunea acestei privatizari pare de neinteles, atata vreme cat mesagerie pe CFR nu mai exista, iar cei peste 700 de angajati nu si-au mai primit salariile de peste o jumatate de an. Dintre acestia, 14 se afla in Targu-Mures, iar viata lor a ajuns un calvar, din care nu vad nici o cale de iesire. Puncte de lucru desfiintate Primele probleme pentru angajati au aparut la doar doua luni dupa privatizare, cand mai multe puncte de lucru, printre care Gheorgheni, Toplita si Reghin au fost desfiintate, iar salariatii care le deserveau au fost redistribuiti in alte localitati. Efortul de a face naveta mult mai departe de casa era atenuat intrucatva de faptul ca beneficiau de permise de calatorie pe calea ferata. De altfel, la vremea aceea, si membrii de familie ai salariatilor beneficiau de acest drept. Curand, au aparut alte anomalii in activitatea de mesagerie. De exemplu, tarifarea a fost modificata in sensul ca toate bunurile transportate (colete, scrisori, valori) erau taxate pe distanta de pana la 100 de kilometri, indiferent cat de departe erau expediate, ceea ce a insemnat reducerea incasarilor. De asemenea, firma "Monalisa Investiments", proprietara, in urma privatizarii, si a "Rodipet", a incheiat un contract intre Mesagerie si societatea de difuzare a presei, stabilind un tarif de…un leu vechi pe tona de ziare transportate pe calea ferata! Adio bonuri de masa, permise de calatorie, prime Incepand cu primavara anului trecut, salariatilor si membrilor lor de