Intre Bucuresti si Azuga sunt amplasate 21 de puncte de monitorizare a traficului rutier. Dintre acestea, doar opt functioneaza simultan, punctele de observare fiind alese, zilnic, de calculator.
In urma cu doua luni, la 12 decembrie 2005, in prezenta ministrului Administratiei si Internelor Vasile Blaga era lansat in premiera nationala sistemul de supraveghere video a Drumului National 1, intre Bucuresti si Azuga. In total, 21 de puncte de observare, amplasate pe o distanta de 136 de kilometri.
La inaugurare, ministrul spunea ca "scopul acestui proiect este reducerea riscului rutier pe tronsoanele interurbane ale drumurilor nationale europene, unde se inregistreaza majoritatea accidentelor grave si a victimelor evenimentelor rutiere".
IMPARTEALA. Dupa doua luni se poate spune ca sistemul, care a costat 2,83 de milioane de euro, bani asigurati de Comunitatea Europeana in cadrul unui program Phare, si-a atins scopul. Supravegherea portiunii de drum dintre Bucuresti si Azuga se realizeaza in 21 de puncte amplasate pe o distanta de 136 de kilometri, deci in medie cate una la circa sapte kilometri. Un lucru cunoscut de foarte putina lume este ca din acestea functioneaza simultan doar opt, care sunt alese intamplator in fiecare zi. E imposibil de aflat camerele "in uz", pentru ca sunt alese de calculator, aleator. Intreg sistemul este impartit in trei subsisteme independente, coordonate prin cate un dispecerat: primul, amplasat la Academia de Politie, al doilea, la Barcanesti si ultimul, la Sinaia. Dupa doua luni de la lansare, bilantul arata ca soferii s-au "cumintit", apasa mai incet pedala de acceleratie si, in general, sunt mult mai prudenti in trafic. Surse din cadrul Politiei romane ne-au declarat ca noile radare (camere de luat vederi) nu-i pot detecta decat pe vitezomanii care se afla strict in campul vizual al acestora, la circa 200 de metr