(Foto: Saptamana Clujeana)
Operatorii de pe piata bancara au inteles ca este foarte important sa fie cat mai aproape de clienti, motiv pentru care deschid agentii la fiecare colt de strada si "planteaza" cat mai multe ATM-uri.
Desi se duce o adevarata lupta pe piata spatiilor comerciale, datorita dezvoltarii accelerate a segmentului de retail banking, locatia unei unitati bancare ramane elementul cheie in momentul luarii deciziei de extindere.
Daca este vorba despre o prima unitate a bancii intr-un oras, se are in vedere gasirea unui spatiu intr-o zona centrala din punct de vedere economic si administrativ. Se analizeaza traficul rutier si pietonal, vizibilitatea spatiului, accesibilitatea, prezenta locurilor de parcare.
"E foarte important ca spatiul sa fie central, daca e posibil pe colt, pentru o vizibilitate mai buna, cu intrare separata, cu suprafete vitrate mari si care sa permita montarea logo-ului bancii pe fatada cladirii", spune Irina Ionel, assistent corporate comunication al HVB Bank Romania, referitor la criteriile de alegere a
locatiei pentru deschiderea unei sucursale. Daca institutia detine in localitate alte unitati si urmareste sa deschida o noua agentie, prin stabilirea locatiei va cauta sa acopere o anumita zona, de obicei un cartier intreg.
In cartiere sunt vanate spatiile din zonele pietonale, intersectii, strazi intens circulate, piete, campusuri universitare, din vecinatatea altor centre comerciale sau retaileri, care asigura un flux constant de persoane. „BRD a demarat in anul 2004 un program ambitios de extindere a retelei sale de unitati.
Operatiunea de dezvoltare a retelei este construita in jurul unui concept nou de unitate bancara, concept denumit BRD Express. Este vorba despre unitati mici, de proximitate, situate in cartiere, in institutii publice, in centre c