- Social - nr. 30 / 14 Februarie, 2006 Se stie prea bine ca, in municipiul Targu-Mures s-a implementat, inca din anul 1999, un sistem de parcare a autovehiculelor imprumutat din Ungaria, tara care a renuntat in scurt timp la acesta, sistem raspandit in Romania prin firma Huropark, iar la nivelul oraselor, prin diverse firme, fie ca ele se numesc Telpark sau, cum este la noi, Tracia Trade Exim SRL. De mai multi ani, intre proprietarii de vehicule, dar si intre autoritati si administratorii parcarilor au izbucnit mai multe scandaluri legate de modalitatile de incasare a taxelor de parcare, de modalitatile de solutionare a litigiilor, inclusiv printr-un proces, in speta fiind si litigii care privesc repartizarea sumelor incasate intre partile contractuale. Sistemul implementat la Targu-Mures este unul similar celui din Timisoara sau alte orase, dar este bine de stiut ca sunt situatii, cum este la Turda sau in alte parti, unde impozitele pe vehicule au fost majorate tocmai in ideea ca proprietarii acestora opresc sau stationeaza cu vehiculele pe strazi ale respectivelor localitati si incasarea unei taxe de parcare devine, in acest mod, o afacere ilegala. A deranjat, si deranjeaza inca mult, extinderea, an de an, a retelelor de strazi pe care opereaza firmele respective de incasare a taxelor pentru parcare, mai ales ca multe dintre strazi nu sunt situate in perimetrul central. La Alba Iulia se poarta, de mai multa vreme, un adevarat razboi intre firma concesionara a parcarilor si primarie, la fel la Turda, dar lucrurile nu stau bine nici la Cluj sau in orasele de granita din N-V Romaniei, unde s-a implementat, cu deosebire, acest sistem. "VREM SA MUTAM BARIERELE DE LA MAMAIA LA TARGU-MURES"?! Este intrebarea pe care si-o pune fostul prefect al judetului Mures, un reputat specialist in domeniul dreptului, domnul Ioan Racolta, care ne-a facut cunoscute cateva din