Cazul mineralierului Bumbesti, facut disparut de fosta conducere a CNM Petromin, revine in actualitate intr-un dosar penal foarte incalcit, care a luat drumul Departamentului National Anticoruptie.
Politia Transporturi a anuntat finalizarea cercetarilor in cazul controlului efectuat de Curtea de Conturi Constanta cu privire la „derularea contractului de bare-boat incheiat in anul 1999 de armatorul CNM Petromin SA Constanta cu navlositorul Blue Ocean Ltd Belize avand ca obiect nava mineralier Alex C (fosta Bumbesti)”.
Politistii sustin ca in perioada 1999-2000, fosta conducere a Petromin a cauzat companiei un prejudiciu de 945.759,96 dolari, printr-un management defectuos in derularea contractului amintit.
Astfel, desi Blue Ocean era obligat prin contract sa aloce 600.000 dolari din resurse proprii pentru reparatia navei Alex C, firma din Belize a alocat doar 245.456, 65 USD, din care nu a putut justifica prin documente decat 162.007 USD. Cu toate acestea, conducerea Petromin, reprezentata atunci de Marcel Bardas, a incasat toti banii si chiar a diminuat chiria zilnica de la 700 la 350 USD.
Ulterior, mineralierul a fost abandonat de Blue Ocean intr-un port turcesc si retras de Petromin abia in martie 2003 (desi putea face acest lucru la sapte zile dupa ce navlositorul a incetat plata chiriei), cand acumulase deja plati restante in valoare totala de peste 940.000 USD (din care 266.029 USD chiria restanta, cu dobanzi si penalitati, 521.360 USD serviciile portuare si 185.435 USD
reprezentand drepturile banesti ale echipajului). Acest fapt a dus la arestarea navei si scoaterea ei la vanzare prin licitatie de catre autoritatile turcesti. Comunicatul de presa al Politiei Transporturi sustine ca „dosarul penal in cauza a fost declinat spre competenta solutionare in favoarea Departamentului National Anticoruptie, avand in