Gurahont, Botosani, Berghin, Tiganesti, Codlea sunt localitatile in care au fost deschise inca cinci Birouri de Consiliere pentru Cetateni. In Romania exista 70 de astfel de birouri si puncte de lucru ale acestora, atat in mediul urban, cat si in mediul rural. BCC-urile sunt rezultatele parteneriatelor pe care organizatiile membre ale Asociatiei Nationale a Birourilor de Consiliere pentru Cetateni (ANBCC) le-au dezvoltat cu autoritatile locale, fie ca vorbim despre primarii, consilii locale, consilii judetene, case de pensii, directii de asistenta sociala si protectia copilului. Birourile au fost infiintate prin finantare a UE, program PHARE. Pornind de la principiile care stau la baza functionarii lor, Birourile de Consiliere pentru Cetateni ofera servicii tuturor cetatenilor care au nevoie de informare si consiliere, indiferent de varsta, pregatire profesionala, statut social, orientare politica si religioasa. In anul 2005 au fost consiliati 40.000 de cetateni, iar de la infiintare, din 2003, numarul celor care au trecut pragul BCC depaseste 120.000. Numarul problemelor individuale rezolvate este de ordinul sutelor de mii, precizeaza reprezentantii ANBCC. Proiectul, in sine, prevede incheierea unui parteneriat cu administratia locala si institutiile subordonate. Despre eficienta acestor Birouri, precum si despre cooperarea cu administratia locala, am vorbit cu Dorian Filote, directorul ANBCC. Sprijin pentru oamenii saraci "Provocarea majora este trecerea de la un proiect finantat de Uniunea Europeana la un serviciu permanent in slujba comunitatii. Responsabilitatea pentru buna functionare a Biroului, inclusiv asupra asigurarii resurselor pentru aceasta, revine partenerilor ONG - autoritate publica locala. De asemenea, comunitatea are un rol esential in aceasta ecuatie. In ceea ce priveste relatiile cu autoritatile locale, fara sa dam aici exemple, avem experient