noi acasă.În ciuda ninsorii, spaţiul destinat maşinilor expuse pentru vânzare a fost ocupat în întregime. Proprietarii care îşi doresc alte maşini mai noi vin de cu seară pentru locurile de noi acasă.
În ciuda ninsorii, spaţiul destinat maşinilor expuse pentru vânzare a fost ocupat în întregime. Proprietarii care îşi doresc alte maşini mai noi vin de cu seară pentru locurile de la intrare sau cu noaptea în cap pentru sectoarele apropiate. Întârziaţii mai găsesc locuri doar în capătul pieţei, dar acolo o vânzare sigură, din prima, e complet exclusă.
Târgul de maşini este aşezat de peste zece ani pe stânga DN1E60, la 15 km de Cluj, spre Oradea. În timp, vânzătorii şi-au ales singuri locurile de parcare, pe categorii de vehicule, pe vechime, pe mărci. Chiar la intrarea de lângă benzinărie, lângă standurile cu accesorii, sunt amplasate vehiculele de import mai dichisite, aduse de vânzători de profesie, care se grăbesc să pornească în vest spre alte chilipiruri. Pe aleea din dreapta sunt amplasate în apropiere mărcile autohtone, Dacia şi Daewoo lăfăindu-se cu aproape toate modelele noi şi vechi, inclusiv Logan. În partea dreaptă, în planul îndepărtat vin maşinile din judeţele ardelene, cu numere de Mureş, Bistriţa, Sălaj, Maramureş, Bihor, Alba şi chiar Sibiu, Hunedoara sau Arad. Pe aleea din stânga sunt camioanele, dubele şi mărcile străine. În capăt vin întârziaţii, direct din vamă şi târgurile din Austria, Belgia sau Olanda, cu numerele provizorii eliberate de autorităţile respective. Pe portbagajul maşinii sunt etalate piese de schimb sau telefoane mobile, şi chiar gume de rezervă. Dacă în ultimele săptămâni vânzătorii au plecat îngheţaţi şi dezamăgiţi după cele şase ore, cu gândul la Sărbătorile de Paşte, când sunt aşteptaţi căpşunarii, sâmbăta trecută au fost tranzacţionate aproape 100 de vehicule pe loc, la cele 15 firme care întocmesc contractele de vâ