Compania Nationala de Transporturi Aeriene Romane TAROM SA a inceput din 6 februarie 2006 exploatarea noului Sistem Informatizat de Contabilitate Vanzari si Venituri (Passenger Revenue System), implementat de catre compania IBM. Sistemul are la baza aplicatia dezvoltata de catre firma Mercator, parte a Grupului Emirates Airline din Dubai, Emiratele Arabe Unite. Prin acest nou sistem, TAROM prelucreaza datele privind veniturile din activitatea de transport de pasageri de la inceputul anului 2006.
Compania Mercator este divizia Grupului Emirates specializata pe aplicatii din domeniul tehnologiei informatiei, specifice companiilor aeriene si are implementari la mai mult de 30 de companii aeriene din lume.
IBM a integrat aplicatia RAPID a firmei Mercator intr-un proiect complex, care contine livrarea de echipamente hardware IBM pSeries, a software-ului de baza si serviciile de asistenta pentru implementarea aplicatiei in conformitate cu specificitatea Companiei TAROM. Derularea proiectului s-a facut pe o perioada de un an, fiind implicati specialisti ai companiei TAROM din domeniul financiar si al tehnologiei informatiei, precum si consultanti ai firmelor IBM si Mercator. Intregul proiect, care include echipamente, software si consultanta, se ridica la valoarea de 2.000.000 dolari.
Alaturi de contabilitatea costurilor, realizata prin aplicatia SAP R/3 si implementata de catre IBM si TAROM in anul 1998, noua aplicatie include compania TAROM in clubul companiilor aeriene moderne, simplifica activitatea de contabilitate a veniturilor si vanzarilor si demonstreaza deschiderea companiei TAROM pentru aplicarea celor mai noi tehnologii in activitatea curenta de transport a pasagerilor.
Pentru trecerea in productie a noului sistem s-a organizat o intalnire cu grupul de utilizatori finali din TAROM, in numar de aproximativ 50 de persoane, in cadrul careia