GRAFICA BMW demonstreaza complexitatea studiilor pe care le efectueaza team-urile din F1 cu ocazia fiecarui Grand Prix
A prezice timpul cu maxima exactitate reprezinta un element crucial in Marele Circ. Colegii de la F1 Racing au patruns in universul ascuns al arsenalului pe care il desfasoara echipele. Chiar si asa, insa, vremea inca ii poate surprinde. Team-urile isi pozitioneaza echipamentele de tip GPS in punctele strategice ale circuitului.
Reglajele eficace si alegerile corecte pentru pista uda au devenit mult mai dificile de facut dupa introducerea noilor regulamente, in 2003, ce prevad obligativitatea parcului inchis intre ziua de simbata si cea de duminica.
Astfel incit, astazi, schimbarile de reglaje efectuate asupra monoposturilor sint in mare parte interzise, iar pilotii trebuie sa conduca pe ploaie sau pe pista uda niste bolizi cu aceeasi configuratie aleasa in urma calificarilor de simbata dupa-amiaza.
De aceea, exista si mai multa presiune pe umerii echipelor, pentru a-si perfecta sistemele de prognoza a vremii. Insa chiar si cel mai sofisticat sistem poate da gres in prognozarea unei averse spontane sau in detectarea unor conditii mixte de-a lungul circuitului.
1. PREGATIREA
Temele pentru acasa sint obligatorii inaintea fiecarei curse. "De fiecare data, inainte sa sosim pe un nou circuit, analizam din timp temperaturile inregistrate in perioada respectiva in ultimii 30 de ani si media cantitatilor de precipitatii cazute", a explicat Pat Symonds, directorul executiv al departamentului de inginerie la Renault.
Majoritatea echipelor primesc, de asemenea, date din partea agentiilor specializate in prognoze meteo, ce le furnizeaza constant informatii. "Avem nevoie de o prognoza mai exacta decit cea tipica. Avem nevoie sa stim daca va ploua si la ce ora exact. Ne trebuie temperatura, viteza si