Constructia autostrazii Transilvania a fost de la bun inceput o afacere cu probleme. Autostrada trece peste terenurile satenilor din diferite localitati, printre care si comuna clujeana Mihai Viteazul. In mod legal, proprietarii terenurilor in cauza au fost deja despagubiti de statul roman.
Buna ziua, Ardeal dezvaluie un caz particular, in care autoritatile locale au incercat sa faca pierduta o parcela de peste un hectar a carei valoare ajunge la un miliard de lei. Stefan Crisan, desi este proprietarul unei teren ce intra in anpriza autostrazii, nu a fost despagubit, iar vina o poarta, in mare parte Primaria Mihai Viteazul.
La solicitarile noastre, primaria ia pozitia strutului pentru a acoperi ceea ce dupa toate semnalmentele pare a fi o teapa in numele Autostrazii. Strategia a fost amanarea punerii in posesie a proprietarului, motiv care a fost invocat pentru a justifica lipsa despagubirilor.
Stefan Crisan a primit in 1945, ca urmare a faptului ca a fost luptator in cel de-al II-lea rayboi mondial, o parcela de teren de 1,05 ha in comuna Mihai Viteazu. In vremea comunismului, terenul respectiv fusese confiscat, pentru ca in anul 1992 sa fie refacuta punerea in posesie.
In adeverinta se precizeaza ca a fost intocmita conform regulamentului de aplicare a Legii Fondului Funciar si constituie dovada dreptului de proprietate pana la eliberarea titlului de proprietate. Cum Stefan Crisan locuia in Cluj-Napoca, pamantul a fost dat in chirie catre diverse societa‘i cu profil agricol din localitate.
Ultimul contract a fost semnat in 2001, pe o durata de 5 ani de la data semnarii, cu firma SC Agromec Mihai Viteazul SA, dupa cum atesta contractul de arendare incheiat. Anual, conform celor stipulate in contract, proprietarii isi ridicau cota parte de la firma care luase in arenda parcela. Anul trecut lucrurile s-au sc