Renault si-a dezvaluit, la Monaco, noul F1 R26, echipat cu un motor inedit, RS26 - un V8 2.4 litri - conceput pentru a se adapta noului regulament. Aceasta zi marcheaza debutul noului sezon pentru Renault, al carui obiectiv este clar: pastrarea celor doua titluri mondiale cucerite anul trecut.
"Incepem sezonul cu o structura neschimbata la nivel de management, piloti si echipa tehnica. Cu totii, la Viry si Enstone, am lucrat intens pentru a realiza un package care sa ne permita mentinerea in top. Nu ne multumim doar cu succesul obtinut in 2005. Vrem sa il repetam si in 2006", a declarat presedintele Renault F1 Team, Patrick Faure.
Pentru 2006, Renault F1 Team s-a adaptat schimbarilor semnificative impuse de regulamentul tehnic. Acum, echipele trebuie sa utilizeze o motorizare V8 2.4 litri (in loc de V10 3.0 litri utilizata pana in prezent), care a fost introdusa cu scopul de a limita performantele si a duce la o pierdere a puterii initiale de aproximativ 20% fata de 2005. Aceasta reglementare a fost facuta cu intentia de a limita potentialul de dezvoltare pe termen mediu si lung, ducand astfel la mentinerea unor costuri limitate. Aceasta schimbare a necesitat conceperea si dezvoltarea unui motor in intregime nou - RS26 - de catre echipa de la Viry-Chatillon. Proiectul a fost inceput inca din septembrie 2004 de catre Léon Taillieu sub directa indrumare a directorului tehnic Rob White.
V8 cu ambitii foarte mari
"RS26 este un motor nou, conceput pentru a exploata la maximum noile reglementari", explica Rob White. "Prevederile impun foarte multi parametri motor, cum ar fi o limita minima de greutate, o arhitectura fixa, chiar si centrul de gravitate. Dialogul cu colegii nostri de la Enstone a fost unul deschis si amplu, ceea ce ne-a permis producerea celui mai bun package global. Am investit proiectul V8 cu ambitii foarte mari". @N_P