Tot mai des descoperim că mai-marii zilei devin, prin metode necunoscute marelui public, proprietari ai unor terenuri care valorează milioane de euro. Bineînţeles că tranzacţiile cu pricina au loc cu acordul şi cu ajutorul unor personaje care deţin funcţii-cheie în stat. În Capitală, unde metrul pătrat de teren atinge valori astronomice, nu a mai rămas mare lucru de cumpărat. Aşa a apărut ideea ca aeroporturile Otopeni şi Băneasa să lase locul unor construcţii care să aducă bani mulţi. Proiectul de hotărâre de guvern iniţiat de ministrul Gheorghe Dobre, care vizează privatizarea a zece mari societăţi din subordinea ministerului, este acuzat că deschide prima portiţă către această mare afacere.
Lista societăţilor în discuţie cuprinde Compania Naţională „Aeroportul Internaţional Henri Coandă" SA, Societatea Naţională „Aeroportul Internaţional Băneasa – Aurel Vlaicu" SA, Societatea Naţională „Aeroportul Internaţional Timişoara – Traian Vuia" SA, Societatea Naţională „Aeroportul Internaţional Constanţa" SA, alături de „CFR Marfă" SA, Societatea de Administrare Active Feroviare „SAAF" SA, „Metrorex" SA şi Companiile Naţionale „Administrarea Canalelor Navigabile" SA Constanţa, „Administrarea Porturilor Dunării Maritime" SA Galaţi şi „Administraţia Porturilor Dunării Fluviale" SA Giurgiu.
Cele mai valoroase terenuri din punct de vedere imobiliar le deţine Societatea Naţională „Aeroportul Internaţional Băneasa – Aurel Vlaicu" SA (AIBB), dat fiind faptul că aeroportul este situat în imediata apropiere a Capitalei. Nu este de mirare că aici intră în joc şi cele mai mari interese, nici faptul că o bucăţică de teren care, ce-i drept, valorează în jur de 11 milioane de euro se află în litigiu de ani buni, iar autorităţile se încurcă în sentinţe, decizii şi hotărâri.
Mitrea s-a făcut că plouă
La 14 septembrie 2004, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie hotă