foto: Adevarul
Aeroportul International Bucuresti-Baneasa (AIBB) este un punct strategic al afacerilor imobiliare. Tot aeroportul din marginea Bucurestiului a devenit si un loc al afacerilor negre cu bani publici. Asa ca, in zona, interesele au transformat AIBB intr-o adevarata tinta. Iar finalul va insemna desfiintarea aeroportului.
Zona aeroportului Baneasa a crescut, in ultimii ani, din punct de vedere imobiliar. Fiindca prezenta AIBB determina restrictii in normele de constructii, aeroportul a inceput sa deranjeze.
Preturile terenurilor aflate in apropierea AIBB sunt tinute la o limita minima deoarece in apropierea pistei nu se pot ridica constructii mai inalte de patru metri. Asa ca metrul patrat nu sare de zece dolari in apropierea pistei sau a zonei de balizaj. Disparitia AIBB ar ridica pretul metrului patrat la sute de euro.
Asa se explica de ce anumite persoane au deja terenuri cumparate si in zona de balizaj, dar si sub stalpii de semnalizare pentru aterizarea-decolarea avioanelor.
Afacerea „R.K."
Un prim pas spre disparitia AIBB a fost facut inca de acum un an. Consiliul de Administratie al aeroportului „s-a incurcat" in prelungirea contractului de asigurare al aeroportului.
Asa se face ca, de la sfarsitul anului trecut si pana acum, Baneasa nu si-a prelungit asigurarea in caz de accident pe pista de aterizare! Licitatia va avea loc abia maine, insa in cateva luni de zile, in caz de accident aviatic, AIBB nu avea de unde sa plateasca pagubele.
Iar acest lucru ar duce, automat, la desfiintarea aeroportului. Mai grav este ca pista Aeroportului International Baneasa incepe sa semene cu un drum de tara. In gropile din marginea caii de rulare intra si jumatate de statie de emisie-receptie. Peticele de smoala abia acopera crapaturile din pista aeroportului. Aceste conditii au decla