Dupa un exploziv an 2005 si in pofida previziunilor cel putin rezervate facute de specialisti ai pietelor de profil, vanzarile de autoturisme noi pe piata romaneasca au crescutcu aproape 20% in prima luna a acestui an fata de perioada similara a anului trecut, pana la 14.973 unitati.
Potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, Dacia detine o cota de piata de 41,7% (in scadere fata de nivelul de 49,7% consemnat in prima luna a anului trecut), vanzarile plasandu-se la acelasi nivel (6.247 de unitati in ianuarie 2006 fata de 6.214 unitati in ianuarie 2005).
Cota de piata a marcii Daewoo s-a diminuat de la 10,6% la 6,8% in prima luna a acestui an. In intervalul analizat, vanzarile constructorului de la Craiova au scazut cu peste 30%, la 1.013 unitati, rezultate care l-au plasat pe cea de-a patra pozitie in clasamentul marcilor (fata de locul al doilea ocupat anul trecut).
Pe segmentul marcilor de import, pe primele pozitii raman Skoda, cu 1.358 de unitati vandute si o crestere de 54%, Renault -1.121 de unitati (+34,7%), Volkswagen (932 de unitati si o crestere de 20,9%), Peugeot (749 de unitati vandute, +24,8%) si Opel, care urca o treapta, cu vanzari de 621 de unitati, avand cea mai mare crestere (+191,5%).
In ceea ce priveste distributia pe modele, primul loc in clasamentul vanzarilor este detinut in continuare de Renault Clio (636 de unitati, +51,8%). Pozitia secunda este ocupata de Skoda Octavia Tour, aflata pe locul al treisprezecelea in ianuarie 2005, cu vanzari de 608 unitati (+479%).
Cresteri si la exporturi
Renault Megane urca o pozitie, pana pe treapta a treia, cu o cerere care a ajuns la 400 de unitati (+18%), devansand modelul plasat anul trecut pe locul al doilea - Skoda Octavia (394 de unitati +8,2%).
Cu 372 de masini vandute si o crestere de 101%, Peugeot 206 castiga t