Autovehiculele noi, achizitionate in leasing pe piata romaneasca, au totalizat, in luna ianuarie, 6.599 de unitati, in crestere cu 45% fata de perioada similara a anului trecut, indica datele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Finantarea achizitiei de autovehicule in leasing a ocupat, in perioada mentionata, o pondere de 37,8% din totalul vanzarilor auto la nivel national. Desi volumul masinilor straine vandute in leasing a crescut cu aproape 35%, acest segment de finantare a fost devansat de creditul bancar si plata in numerar la un loc. In cazul autoturismelor noi importate, leasing-ul a avut o pondere de 52%, in scadere cu 8% in comparatie cu acelasi interval din 2005, raportat la celelalte modalitati de plata.
Grupul Volkswagen, lider pe piata leasing-ului
Cei mai multi clienti ai societatilor de leasing au optat pentru marca Skoda - 576 de unitati, ceea ce inseamna circa 14,4% din totalul de 4.000 de autoturisme straine achizitionate in leasing in ianuarie. Locurile urmatoare in topul marcilor de import sunt adjudecate de Volkswagen - 515 unitati (12,8%), Renault - 420 unitati (10,5%), Ford - 398 unitati (9,9%) si Chevrolet - 302 unitati (7,5%). Autoturismele produse in afara Europei, precum Cadillac, Chevrolet, Hummer, Hyundai, Infiniti, Lexus, SAAB si Smart au fost cumparate integral in leasing datorita taxelor vamale mai mici, platite la valoarea reziduala a masinii. Singurele informatii centralizate pe care le detine APIA despre leasing-ul de autovehicule autohtone se refera la marca Dacia. Potrivit acestor date, producatorul auto a vandut, in prima luna a acestui an, cu numai 33 de unitati mai mult decat in perioada similara a lui 2005, ajungand la 6.247 de masini. In schimb, volumul automobilelor Dacia finantate in leasing aproape ca s-a dublat in acest interval, pana la 1.309 unitati. In cazul impor