Un posibil proiect pilot de parteneriat public-privat poate fi implementat in Romania in 2007. Acesta va avea ca punct principal transporturile. Au existat mai multe planuri de implementare a unor astfel de proiecte, dar au esuat. Alain Pfeffer, seful unei divizii BRD, considera ca in primul rand este nevoie de un cadru legislativ foarte stabil. Bazele contractuale sunt de trei feluri - adevaratele PPP-uri, structura de leasing, unde riscul este impartit intre institutia publica si sponsor, si monetizarea si deconsolizarea prin tehnici financiare. Ultimul tip de contract este reprezentat de activele ce nu pot fi tranzactionate.
Riscurile pe care le implica PPP-urile sunt de constructie, de exploatare si de intretinere, ultimele fiind transferate constructorilor. Transferul riscurilor implica transferul costului de refinantare. Obiectivele sectorului public sunt de obtinere a valorilor pentru ceea ce platesc, adica sa obtina servicii mai bune pentru clientii lor. Un rol important in dezvoltarea parteneriatelor publice in Romania il au proiectele educationale care trebuie sa le sustina prin informarea cat mai exacta a populatiei. Opinia publica trebuie sa acepte conceptul de PPP.
In Romania, necesitatile pentru infrastructura sunt foarte bine cunoscute, maximizarea si optimizarea investitiilor fiind principalele obiective. Proiectele sunt expuse riscurilor ridicate ale traficului, taxele de utilizare sunt foarte mari in primii ani ai proiectului si profitabilitatea intrinseca este adesea insuficienta.
Un posibil proiect pilot de parteneriat public-privat poate fi implementat in Romania in 2007. Acesta va avea ca punct principal transporturile. Au existat mai multe planuri de implementare a unor astfel de proiecte, dar au esuat. Alain Pfeffer, seful unei divizii BRD, considera ca in primul rand este nevoie de un cadru legislativ foarte stabil. Bazele