Romania s-a situat pe primul loc dupa numarul de clienti noi persoane fizice atrasi anul trecut la nivelul grupului bancar Société Générale, cu un total de 256.000 de clienti, pe locul al doilea situandu-se Serbia, cu 111.000 de persoane, se arata intr-un comunicat al grupului.
Numarul total de clienti noi inregistrati de Société Générale in 2005 pentru activitatile bancare de retail a fost de 626.000 de persoane. La nivel european, excluzand Franta, grupul francez a contractat anul trecut 475.000 de noi clienti persoane fizice, numarul total al acestora crescand de peste patru ori din 1999 si pana in prezent. In comunicat se mai arata ca Société Générale a deschis 233 de noi filiale in 2005, dintre care 102 numai in ultimele trei luni ale anului, cele mai multe in Romania, Serbia, Bulgaria si Egipt.
Profit majorat cu 35,5%
Profitul net al grupului a consemnat un avans de 35,5% comparativ cu anul 2004, de la 3,2 miliarde euro la 4,4 miliarde euro. Castigul operational al grupului s-a apreciat de asemenea, de la 4,7 de miliarde de euro la 6,5 de miliarde euro. In cazul activitatilor de retail bancar, profitul net a crescut cu 12,4%, de la 942 de milioane de euro la peste un miliard de euro, in timp ce castigul operational s-a majorat cu 12,3%, de la 1,5 miliarde de euro la aproape 1,7 miliarde de euro. Activitatile de retail bancar din afara Frantei au consemnat un avans semnificativ, reprezentand una dintre cele mai importante surse de dezvoltare ale grupului, datorita strategiei de achizitii pe zone geografice - in Europa Centrala si de Est, bazinul mediteranean si Asia - si de dezvoltare organica, prin intermediul investitiilor. Astfel, profitul net consemnat in afara Frantei a crescut anul trecut cu 49,6%, de la 258 de milioane de euro la 386 de milioane de euro, in timp ce castigul operational s-a apreciat cu 33,6%, de la 585 de m