Primaria Capitalei intentioneaza sa propuna operatorilor particulari din transportul public de persoane, respectiv firmelor de maxi-taxi, reducerea la 17 a traseelor pe care activeaza acestia, propunerea fiind in stadiu de proiect si urmand sa fie supusa unei dezbateri publice si ulterior aprobarii Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB), a anuntat ieri presedintele Comisiei de Transporturi si Infrastructura Urbana din cadrul CGMB, Stefan Pirpiliu.
Noile trasee au fost stabilite in urma solicitarilor de linii primite de la cetateni de regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB), parametrii traseelor actuale ale acesteia, ale Metrorex si cele ale altor operatori privati.
Pentru cele 17 trasee propuse, companiile de maxi-taxi vor avea nevoie de 188 de masini, cu 16 locuri si care sa permita si transportul in picioare, si de 108 auto distribuite in functie de rutele pe care vor rula aceste masini.
Desi va reduce numarul traseelor, Primaria intentioneaza sa creasca la 1.500 numarul statiilor de maxi-taxi, sa le plaseze la distante mai mici decat in prezent si decat cele ale RATB, respectiv la numai 200-250 metri. Dintre cele 1.500 de statii, doar 450 vor fi comune cu cele ale RATB. Totodata, PMB cauta solutii si pentru eliberarea biletului, astfel incat sa fie eliminata evaziunea fiscala existenta in prezent, iar pretul biletului ar putea fi unul dintre criteriile pe baza carora se vor acorda urmatoarele licente de transport, care vor avea o valabilitate de trei ani. In prezent, in Bucuresti opereaza 44 de operatori, pe 26 de trasee si cu 305 microbuze, ale caror licente de transport au expirat la sfarsitul anului trecut, dar municipalitatea le-a prelungit valabilitatea pana la 30 aprilie. Dupa finalizarea dezbaterii publice, in luna martie, noile trasee, precum si conditiile pentru firmele care vor face obiectul unei hotarari vor fi disc