(Foto: )
Romanii, inventivi din cale afara cand vine vorba de a face bani, au gasit o noua modalitate de a se imbogati repede cu pretul unei ore de "bantuiala" pe Internet, a 12 pagini xeroxate si, eventual, a unei investitii de vreo cateva sute de mii de lei.
Noua metoda face referire la accesarea unor fonduri internationale de finantare si se adreseaza, in speta, institutiilor de invatamant.
Profitand de ignoranta marii majoritati a dascalilor, care nu sunt tocmai in elementul lor la lucrul cu calculatorul, auto-intitulatii specialisti in finantari vin cu propunerea redactarii unor proiecte de specialitate. Care, cica, ar avea ca finalitate modernizarea institutiilor scolare si umplerea golurilor bugetare.
Afacerea pare foarte avantajoasa, cel putin aceasta este aura cu care si-au ambalat pachetul de oferta intermediatorii de proiecte. Daca este sa ne luam dupa ce spun, ar trebui sa credem ca, in schimbul unui mic comision, scolile pot obtine bani frumosi din fonduri nerambursabile.
Afacerea e perfect legala, portita gasita de micii intreprinzatori absolvindu-i de orice raspundere. Insa realitatea este cu totul alta.
Multi dintre cei care cade in plasa cu finete intinsa de intermediatorii de proiecte, nu stiu ca sansele de a obtine o finantare sunt considerabil mai mici decat cela ca proiectul sa fie considerat eligibil. Pentru ca nu oricui cere i se si da.
Si daca au semnat un contract de colaborare cu firma, pierd bani frumosi si ajung prea tarziu sa realizeze ca au platit, de fapt, pentru o iluzie.
Bani dati pe degeaba
Intermediatorii de la ICT Europa, firma clujeana care s-a pornit sa racoleze in tot Bihorul scoli ca parteneri de afaceri, cu predilectie cele din mediile rural