Piata automobilelor de lux incepe sa se dezghete, chiar sa treaca de pragul a 5.000 de masini vandute anual. Cele trei branduri traditionale care se lupta in Europa pentru suprematie isi incruciseaza acum sabiile si in Romania. Deocamdata, BMW, cea mai sportiva marca premium, a punctat si a trecut pe primul loc.
Michael Schmidt, directorul general al Automobile Bavaria, importatorul marcii germane, crede ca timp de cel putin 10 ani piata va creste, insa va castiga cel care va dispune de o echipa de vanzari mai buna. Acum insa investeste in infrastructura.
In 2005, ati depasit 1.000 de unitati vandute si ati trecut pe primul loc in segmentul premium. Care sunt motivele pentru care lucrurile au mers atat de bine?
In primul rand ne-a ajutat foarte mult piata care s-a deschis si in directia asta de premium. Eu sunt de 12 ani in businessul acesta si am urmarit pas cu pas evolutia.
Ma gandesc ca, in anii ‘90-‘94, toti plecau in Germania sau Olanda sa-si cumpere masini care costau intre 2.000 si 5.000 de marci, veneau apoi cu ele pe strazile proaste din Romania, nu erau magazine cu piese de schimb… Dar a fost un moment de euforie. Dupa ‘94, a aparut fenomenul Daewoo, lumea mergand catre un autoturism nou, gandindu-se ca o masina cu garantie e mai buna.
Abia din ‘97-‘98 s-au orientat catre alte marci, masini mai mici, accesibile, VW, Ford, Opel, partial si japoneze. Apoi, incet, incet, oamenii cu venituri peste medie au inceput sa caute ceva mai bun. In acest fel piata premium a inceput sa se dezvolte. In al doilea rand, am lucrat foarte mult la echipa de vanzari, am scolarizat oamenii astfel incat sa fie cei mai buni de pe piata.
Al treilea motiv este paleta de modele foarte diversificata pe care BMW o are in acest moment. BMW ne-a ajutat foarte mult, pentru ca exista acum o multime de modele si motorizari pen