„112, ce urgenta aveti? De pe ce numar vorbiti? Cum va numiti?, Doamna, o clipa, va fac legatura cu politia, ramâneti pe fir... O doamna reclama ca este batuta de sot... Da, chiar acum. Dumitrescu, din Romanesti... Doamna, vorbiti la politie, aveti legatura!“. Un furt de mobil din statia Romanesti, un batrân lesinat in Piata Centrala - raionul de citrice, o dializa la Cosoveni, o tânara fara cunostinta in Catargiu. In câteva minute, cel putin cinci cazuri deosebite sunt reclamate la serviciul de urgente 112. Preluate de operatoarele Serviciului de Telecomunicatii Speciale, apelurile sunt transferate imediat la serviciile corespunzatoare: politie si ambulanta. Totul in mai putin de zece secunde. Intre timp, firul telefonului fumega: „Alo, mi-a luat casa foc!... O femeie naste in strada... Vecinul da gauri in perete si nu pot sa dorm!... Mi-a murit pisica!... O Dacie mi-a blocat masina!... Alo? Se fura apa! Domnule draga, aceasta este o urgenta? Normal ca e urgenta! Viata mea este in pericol pentru ca se fura apa!...“. Râsete, injuraturi, tipete ori toata gama de onomatopee. Imperturbabile, persoanele din fata monitorului butoneaza tasta calculatorului: verifica toate apelurile, retinându-le pe cele reale si dându-le spre solutionare. Pentru cetatenii mai putin seriosi se raspunde pe masura: „Domnisoara, aceasta nu este o urgenta pentru serviciul nostru, va rugam lasati libera linia pentru problemele cu adevarat grave, multumim!“ sau „Copilu', daca nu te potolesti, te spun doamnei invatatoare!“. „Veniti si luati o masina de aici. E plina de mortaciuni!...“ 7.000 de telefoane sunt primite zilnic la Servicul de Telecomunicatii Speciale din Craiova, 112. Sase statii de lucru - calculatoare/telefoane - pot prelua, printr-un sistem tehnologic avansat, pâna la 64 de apeluri simultan. Pus la dispozitia cetatenilor pentru a sesiza situatii de urgenta 24 de ore din 24 - netaxab