Asociatia Nationala a Patronatului Operativ de Transport in Regim de Taxi cere adoptarea unui proiect de lege care sa simplifice autorizarea serviciilor de transport in regim de taxi. Astfel, reprezentantii patronatului vor descentralizarea deciziei referitoare la functionarea firmelor de profil. Asociatia patronala doreste ca legea actuala sa fie modificata, pentru ca autorizarea activitatii de taximetrie sa fie scoasa de sub monopolul Autoritatii Romane Rutiere. ANPOTRT a elaborat chiar un text in acest sens si incearca sa gaseasca sustinere parlamentara, pentru ca propunerile legislative sa fie aprobate.
"Peste tot in Europa, taximetria apartine autoritatilor publice locale, pentru ca orice oras stie mai bine decat autoritatea centrala problemele cu care se confrunta, cum ar fi numarul de taximetre de care are nevoie", a declarat Lidia Nedelcu, membru in conducerea ANPOTRT intr-o dezbatere pe tema acestor modificari. Pana in 2003, cand a aparut Legea 38 referitoare la acest domeniu, autorizarea taximetrelor intra in sarcina administratiei publice locale, apoi, o data cu adoptarea legii, a fost preluata atat de ARR (care apartine Ministerului Transporturilor), cat si de administratia publica locala. Conform actualei legi, un taximetrist - persoana fizica autorizata - are nevoie de cinci aprobari de functionare: una de la Registrul Auto Roman, doua de la primarie si doua de la ARR.
"ARR-ul nu mai are ce cauta in activitatea de taximetrie"
Membrii asociatiei sustin ca "ARR-ul nu mai are ce cauta in activitatea de taximetrie, care este transport local". Asociatia patronala cere ca ARR sa ramana doar cu atributii in acordarea atestarii profesionale. In momentul de fata, firmele de taximetrie platesc taxe si la primarii, si la ARR, iar patronii vor ca acest sistem sa ia sfarsit si sa plateasca taxe numai catre autoritatile locale. Taxa pe