Comunicăm! Trăim în era comunicării absolute, fiecare zi aducând cu ea noi provocări. Asimilăm atât de mulţi termeni noi, încât bagajul de cuvinte şi cunoştinţe considerat "cultură generală" a ajuns să fie bagatelizat, ironizat, sau pur şi simplu dat la o parte. Şi totuşi, atunci când comunicăm trebuie să ne asumăm vrând, nevrând responsabilitatea celor susţinute, ba mai mult să ştim despre ce vorbim. Pentru că atunci când folosim termeni uzuali ca adidaşi, pubelă, mansardă, drezină, macadam, nicotină şi multe altele, nu ne mai gândim dacă îi folosim corect şi nu ne întrebăm care este provenienţa lor. Pentru oamenii de rând, asta nu ar fi nici o problemă. Ciudat este atunci când reprezentantul unui domeniu de activitate, care se învârte în jurul unui asemenea cuvânt, nu ştie nimic de originea termenului de pe urma căruia îşi câştigă existenţa. Şi nu sunt puţini.
Compasiune
Domeniul auto este unul în care numele păsărilor sau ale plantelor sunt des folosite pentru a numi un nou tip de maşină. E de ajuns să ne amintim de celebrul nostru Lăstun. Sau de Renault Clio. Dar cea mai celebră maşină, care ţine în spate o întreagă industrie este marca Mercedes. Numele poate proveni din grecescul Mercur, zeul comerţului, dar şi latinescul Mercede care se traduce simplu: compasiune, milă. Asta am aflat noi, dar cei care comercializează această maşină nu ştiau că există o etimologie în spatele afacerii. Noroc totuşi că maşina are milă de noi şi nu se strică atunci când ne e lumea mai dragă.
Să vorbim corect
"Mi-am luat adidaşi Puma" este o expresie care nu doar că este incorectă, dar e şi supărătoare. Adidas este o marcă de pantofi sport, fabricată la începutul secolului XX de cizmarul german Adolphe (Adi) Dassler. Puma sunt tot pantofi sport, dar nu adidaşi. Cu toate că în vitrina reprezentanţei Puma este un afiş cu "Your lucky day", vă spunem că pentru a