Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Mureş va centraliza de acum situaţia concediilor medicale, conform O.U.G. 158/2005. Această responsabilitate revenea, până în acest an, Casei de Pensii.
Astfel, conform noilor prevederi legale, până în data de 25 a fiecărei luni, angajatorii trebuie să depună la CJAS Mureş actele necesare pentru evidenţa, verificarea, calculul şi plata concediilor şi indemnizaţiilor de asigurări sociale de sănătate acordate în beneficiul angajaţilor, în luna precedentă.
Alături de acest dosar, trebuie depusă o declaraţie privind evidenţa obligaţiilor de plată ale angajatorilor către bugetul Fondului Naţional Unic de Asigurări Sociale de Sănătăte pentru concedii şi indemnizaţii, al căror cuantum se ridică la 0,75% din fondul de salarii al angajatorului, şi nu 22% ca până acum.
Şi cuantumul în cazul persoanelor care exercită profesii liberale a fost modificat, fiind, în prezent, tot de 0,75%.
Atât pentru angajatori, cât şi pentru persoanele fizice, termenul de plată al contribuţiilor este data de 25 a lunii următoare celei pentru care se face plata. Dreptul la concedii medicale şi indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate este condiţionat de plata contribuţiilor datorate. Modelele de declaraţii se găsesc atât la sediul CJAS Mureş, cât şi pe internet.
Ca o noutate, certificatele de concediu medical vor fi verificate şi validate medical la nivelul CAS Mureş în ceea ce priveşte durata de acordare a concediului medical. De altfel, urgenţele medico-chirugicale neinternate se pot acorda pentru maxim 5 zile, şi nu pe timp nelimitat, aşa cum prevedea vechea lege.
Medicii trebuie să încheie o convenţie cu Casa pentru a putea elibera certificate de concedii medicale şi vor raporta situaţia lunar.
Acte pentru angajatori:
* centralizatorul privind evidenţa nominală a persoanelor care au beneficiat de con