Intrebat de ce in Romania nu prea se vand masini din clasa mini, Brent Valmar a raspuns: "Suntem un popor de oameni care dorim sa fim perceputi, daca se poate, cu cea mai mare masina care exista. Asta este mandria romanului. Nu s-a nascut inca generatia aceea tanara, lipsita de prejudecati, care sa aprecieze corect ca un trafic rapid, comod, pe distante scurte intr-o aglomeratie urbana, se face cu masina mai mica." In ciuda unui inceput in forta a vanzarilor de autoturisme de import pe piata romaneasca (aproape 15.000 unitati numai in ianaurie), Valmar a mai precizat ca piata va creste, dar nu la nivelul la care a crescut in 2005.
Pentru intregul an el estimeaza o crestere cu doar 10 procente fata de 20 cate au fost inregistrate in prima luna.
Se va scumpi manopera la service
In acelasi interviu acordat Mediafax, presedintele APIA (Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile) a mai spus ca este de asteptat ca, pe masura realizarii investitiilor, sa creasca usor si nivelul de tarifare a manoperei, in ciuda faptului ca serviciile post-vanzare nu se ridica la nivelul Occidentului.
El argumenteaza posibila scumpire prin faptul ca pana acum nu toti distribuitorii aveau investitii noi si isi desfasurau activitatea in spatii improvizate.
Asta a insemnat tarife reduse in retelele de post-vanzare. "Or, un distribuitor care factureaza ora de manopera cu opt euro sau opt dolari nu poate supravietui in conditiile in care a investit doua-trei milioane euro intr-o infrastructura noua", precizeaza presedintele APIA.
La masinile second-hand nu vor exista restrictii, ci doar cotizatii
In privinta impactului pe care importurile de masini second-hand il va avea asupra parcului auto dupa aderearea la UE, cand, practic, nu vor mai exista bariere comerciale, Valmar a raspuns ca daca importurile second-hand s-ar realiza la o