acestea includ nu doar precizări legate de poziţia faţă de nodurile importante de circulaţie, dar şi preţuri sporite cu procente însemnate.Chiar dacă noul contract al autostrăzii acestea includ nu doar precizări legate de poziţia faţă de nodurile importante de circulaţie, dar şi preţuri sporite cu procente însemnate.
Chiar dacă noul contract al autostrăzii Transilvania nu a fost încă semnat, pe traseul magistralei se lucrează de zor. Comisia mixtă, alcătuită din oficiali ai Casei de Avocatură Cecilia Pop, care reprezintă Compania Naţională de Autostrăzi, şi autorităţile locale, negociază zilnic cu sătenii, pentru valoarea despăgubirilor. Pădurea de câteva hectare de pe traseul din zona Săvădisla a început să fie defrişată, iar zona canalului microcentralelor din Gilău a fost stabilită ca primă urgenţă. O altă problemă serioasă, pe care nu o anticipa nimeni în urmă cu un an, a apărut în zona comunelor clujene de pe traseu. În urma zvonului că se redeschide şantierul, preţurile pieţei nu mai seamănă cu cele calculate în urmă cu doi ani de specialişti. Profesorul Petru Guş, de la Universitatea de ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară Cluj, ne-a declarat că, în calculul preţului terenurilor, a ţinut cont de toate aspectele care puteau influenţa valoarea terenurilor: calitate, categorie, condiţii pedoclimatice. Pe traseul de la Turda spre Gilău a rezultat astfel o variaţie de 2-6 euro pe metrul pătrat. Lucrările fiind însă oprite, a fost stopată şi negocierea cu localnicii, iar acum aceştia vin cu pretenţii sporite. Astfel, dacă în zona Turda-Săvădisla ofertele nu depăşesc încă 15 euro pe mp, la Gilău au ajuns aproape de pragul psihologic de 50 euro. După ce lumea s-a agitat să intersecteze traseul autostrăzii, acum afacerea este perdantă pentru proprietarii de terenuri implicaţi direct şi extrem de profitabilă pentru vecinii apropiaţi. Viceprimarul din Gilău, Gav