Nu cu multa vreme in urma, Gorkovsky Avtomobilny Zavod (GAZ) se indrepta catre Salonul Auto de la Moscova, aducand in atentia cunoscatorilor un vehicul cross-country multifunctional. Noul model Gaz-2975 fusese botezat de producatori cu un nume agresiv "Tigrul".
Uzina care producea autoturismele de pasageri Volga, a carei faima cucerise Rusia inca din anii '50, dar care acum era cu mult depasita de celelalte producatoare de masini, si-a declarat intentia de a construi acest tip de autoturism.
Prin aceasta decizie, GAZ indraznea sa lanseze o provocare companiei americane AM General, autoritatea recunoscuta in acest domeniu datorita faimosului sau model Hummer.
Tigrul a cucerit Orientul Mijlociu
Modelul Gaz-2975 "Tiger" a fost prezentat in anul 2001 la unul dintre cele mai importante targuri de tehnica militara din Orientul Mijlociu Idex-2001 care se desfasoara anual in Abu-Dhabi, Emiratele Unite Arabe. Prototipul este un concept similar modelului american Hummer, fapt care a fost extrem de evident inca de la aparitia tigrului, mai ales in ceea ce priveste infatisarea sa. Avantajul modelului rusesc este ca protectia blindajului este mult mai buna. Inca de la lansare s-a bucurat de un interes sporit din partea statelor arabe si africane. Ca si Hummerul, Gaz-2975 "Tiger" a fost prezentat in mai multe variante. Tigrul a fost conceput pentru o comanda initiala de 1.000, cele 1.500 de bucati fabricate pentru armata Arabiei Saudite ajungand in final la 10.000 de unitati, datorita comenzilor provenite de la alte state arabe. La Salonul Auto de la Moscova din 2002 (MIMS 2002), a fost prezentata versiunea comerciala a modelului Tiger, pentru acest tip de vehicul, productia in masa fiind programata pentru mijlocul anului 2003, la un pret de 50 de milioane de dolari, adica jumatate din pretul rivalului sau american. In cadrul acestei manifest