Daca securitatea aeroporturilor americane a fost mult imbunatatita dupa 9/11, nu acelasi lucru se poate spune despre securitatea instalatiilor portuare. Anual, prin porturile americane intra in Statele Unite circa noua milioane de containere cu marfuri. Legal. Pe langa acestea, isi fac loc incarcaturi cu marfuri de contrabanda, droguri si imigranti ilegali. Or, daca imigrantii pot intra atat de usor, la fel o pot face si teroristii. Iar daca inca se pot aduce mari cantitati de droguri, la fel se poate intampla, bunaoara, cu armele de distrugere in masa. Acestea ar fi, pe scurt, argumentele aduse de un studiu al Council on Foreign Relations, care avertiza asupra pericolului pe care il prezinta pentru securitatea Americii regimul lax de control portuar. Adversarii presedintelui Bush au profitat de aceste concluzii alarmante pentru a-l ataca exact pe teritoriul sau preferat - protectia poporului american de amenintarea terorista. In contextul dezbaterii despre starea precara a securitatii portuare a picat stirea ca o companie de stat din Emiratele Arabe Unite, Dubai Ports World, a cumparat pentru 6,8 miliarde de dolari compania britanica P&O, devenind in acest fel cel de-al treilea operator portuar al lumii. Socul a venit in momentul in care s-a aflat ca, prin aceasta achizitie, Dubai Ports va exploata facilitati portuare din sase mari porturi americane, New York, New Jersey, New Orleans, Baltimore, Miami si Philadelphia, si ca tranzactia a primit OK-ul administratiei americane dupa o evaluare de rutina realizata de Comisia pentru Investitii Straine. Ce a urmat a fost o avalansa de declaratii ingrijorate, venite in special din partea politicienilor, atat de stanga, cat si de dreapta, care au descoperit in acest eveniment o oportunitate de aur sa-si faca publicitate, intr-o vreme in care se apropie alegerile de la jumatatea mandatului. Guvernatorii statelor New York, G