Principalii producatori de bere se confrunta cu probleme financiare pe fondul scaderii drastice a volumelor comercializate in Europa, una din cele mai importante piete de desfacere. Cu toate acestea, Carlsberg a raportat o crestere a profitului anual, datorata rezultatelor pozitive obtinute in Europa de Est si in Asia.
Producatorul danez Carlsberg a inregistrat 470 milioane de euro profit anul trecut, ceea ce se traspune printr-o crestere de trei procente fata de anul 2004, transmite Reuters. Incasarile companiei daneze in 2005 s-au ridicat la 5 miliarde de dolari, comparativ cu 4,5 miliarde de euro in 2004. Aceste rezultate pozitive reprezinta o consecinta a cresterii ce 5 procente a incasarilor Carlsberg in tarile Europei de Est si in Rusia.
Sucul, mai tare decat berea
Rezultatele financiare prezentate de compania daneza sunt surprinzatoare avand in vedere scaderea cu patru procente a volumelor de bere comerciallizate in Europa de Vest. �In timp ce vanzarile noastre din Europa de Est si Asia au crescut satisfacator, cele din Europa de Vest care reprezinta piata noastra de desfacere traditionala, au stagnat sau schiar scazut�, se arata intr-un comunicat oficial al companiei.
Consumul de bere in tarile Europe de Vest este intr-o continua scadere, cauzata de mai multi factori precum interdictia de de a fuma in barurile din Norvegia, Italia sau Irlanda, imbatranirea populatiei sau a cresterilor vanzarilor bauturilor carbagazoase. De aceea, Carlsberg, ca si alti producatori de bere, isi concentreaza atentia asupra pietelor emergente, precum Rusia sau provinciile din Vestul Chinei.
Carslber a prezentat un plan de reducere a costurilor, care prevede inchiderea a aproape jumatate din fabricile sale din Europa de Vest, inclusiv a fabricii din Copenhaga, orasul in care compania daneza isi are cartierul general. Oficialii companiei au decl