către oficiali.Oficialii mizează pe infrastructură, un domeniu în care asigurarea finanţării nu reprezintă o problemă. Aproximativ 930 milioane de euro urmează să fie investiţi în asemenea către oficiali.
Oficialii mizează pe infrastructură, un domeniu în care asigurarea finanţării nu reprezintă o problemă. Aproximativ 930 milioane de euro urmează să fie investiţi în asemenea proiecte în următorii ani, banii provenind din privatizarea BCR, dar şi de la buget şi din diferite credite externe. Cum, în ultimii ani, derularea marilor proiecte a fost întârziată de unele prevederi ale legii achiziţiilor publice, autorităţile vor să o simplifice. Laszlo Borbely, ministrul delegat pentru lucrări publice şi amenajarea teritoriului, a anunţat, ieri, că Executivul va discuta săptămâna viitoare o nouă lege a achiziţiilor publice. "Această nouă lege va prelua toate prevederile europene, însă noi trebuie să decidem dacă preluăm toate recomandările fără nici o modificare sau să le adaptăm în funcţie de specificul nostru. Oricum, vom clarifica aceste lucruri cu Comisia Europeană", a declarat Laszlo Borbely. Ministrul a răspuns astfel la solicitările companiilor private din domeniul construcţiilor, care au reclamat accesul dificil la fondurile care vor veni odată cu integrarea în UE. În felul acesta, costurile de cofinanţare s-ar reduce semnificativ. După 2007, România va primi de la UE aproximativ 19,3 miliarde euro pe partea de dezvoltare regională, pentru care statul va trebui să găsească modalităţi eficiente de cofinanţare.
Constructorii, cu ochii pe autostrăzi
Ministrul Borbely nu a respins ideea concesionării unor proiecte de construcţie de autostrăzi, venită din partea constructorilor de drumuri. Acest lucru ar permite o mai bună administrare a infrastructurii, dar şi construirea de autostrăzi într-o perioadă mai scurtă de timp. În schimb, participarea inves